вторник, 12 август 2014 г.

Въглехидратна диета за отслабване.

Отслабване чрез ограничаване на въглехидратите.

Това е най-прекия начин за отслабване, понеже въглехидратите имат основна роля и принос при отлагането на тлъстини и напълняването. Най-неприятното за всеки, който иска да отслабне, е спазването на строго определено меню и особено това тягостно броене на калориите и грамовете от всеки продукт... Една от особеностите на програмата за отслабване чрез намаляване на въглехидратите в храната е, че всеки може без особено затруднение да спазва определен режим на хранене в нея.

Основното е да се знае кои продукти са позволени и кои забранени за консумиране. А не постоянното изчисляване на калории, което се отразява зле на психиката, а то психологията е в основата на всичко. Този режим на хранене позволява да ядете по всяко време. Храненията не са ограничени по брой, нито по количество на храната. Може да се яде според апетита, но само онова, което е позволено.

Основи на въглехидратната диета за отслабване.

А ето и какво трябва да запомните през първите пет дни на въглехидратната програма за отслабване: Енергията, която организмът използва, идва на първо място от въглехидратите. И докато ги получава, организмът предпочита да ”работи” с тях, а не с натрупаните масти. Когато обаче не се внасят въглехидрати, организмът започва да черпи от собствените си енергийни източници, т.е. от натрупаните масти, което вече предизвиква отслабване.

Запомнете! През първите пет дни на хранене от въглехидратната програма за намаляване на телесното тегло не трябва изобщо да ядете въглехидрати. Най-важното е да не се отстъпва нито на крачка от този принцип! През първите пет дни на отслабване са позволени:

Месо

  • - агнешко,  
  • - телешко,  
  • - говеждо,  
  • - свинско,  
  • - от младо прасенце,  
  • - бифтек,  
  • - шницел,  
  • - кайма,  
  • - печено на скара,  
  • - шунка,  
  • - врат,  
всякакъв вид месо, във всякакви количества и във всякакъв кулинарен вид (само не панирано с галета), без колбаси и сухи меса.

Птици

  • - пилета,  
  • - гъски,  
  • - пуйки,  
  • - фазани,
но без пълнеж.

Риба

всички видове риба, в това число и консерви, приготвени по различен начин (с изключение на миди, скариди, хайвер).

Още позволени храни при въглехидратното отслабване.

Особено полезни за отслабване с ограничаване на въглехидратите са салатите, особено зелените салати (без ограничения). Не се препоръчват корените, краставици, репички. Други разрешени храни са:

Яйца

приготвени по всички начини.

Сирена 

всякакви твърди сирена около 100 г на ден (забраняват се топените, бялото сирене и сирене крема).

Мазнини

растителни, на първо място
  • - зехтин, 
  • - олио, 
  • - маргарин, 
  • - може масло, 
  • - майонеза, 
  • - сланина.

Подправки

  • - сол (в много умерени количества - задържа вода), 
  • - пипер, 
  • - горчица, 
  • - хрян, 
  • - оцет (но не винен), 
  • - магданоз, 
  • - захарин.

Напитки

  • - минерална вода, 
  • - питейна вода, 
  • - изворна вода
  • - слаб чай, 
  • - кафе (до три на ден), 
  • - сок от един лимон (без захар).

Супи 

говежди и пилешки бульони.

Всичко изброено до тук Ви дава определена свобода при отслабване, но има и още препоръки.

Продължение на въглехидратната програма за отслабване.

Запомнете: След първите пет дни на отслабване по въглехидратната диета, през които въглехидратите са абсолютно забранени в храненето, трябва да се следи и по-нататък в храната също да се внасят съвсем малки количества от тях. Само така организмът ще продължи да изгаря мастите, като ги употребява за енергийно гориво, предизвиквайки желаното отслабване. Затова след първия етап от тази диета, към порциите може да се прибавят само по няколко грама въглехидрати.

Може да се яде:

  • - карфиол,  
  • - гъби (печурки),  
  • - алабаш,  
  • - всички видове зеле,  
  • - спанак,  
  • - домати,  
  • - зелен фасул,  
  • - тиквички,  
  • - чушки,  
  • - целина.
През това време трябва да следите общото количество въглехидрати да не надвишава количеството, което се разрешава от диетата за определения период. След първите пет дни от режима на хранене, през който се приемат 0 въглехидрати, в следващите 5 дни това количество е 10 г на ден. През всеки следващ етап от 5 дни, това количество се увеличава с по 5 г. Следователно през всеки следващ етап (от 5 дни) се позволява все по-голямо количество
  • - мляко,  
  • - зеленчуци,  
  • - дори чаша вино.

Критичен праг на въглехидратите при отслабване.

При въглехидратната диета за отслабване количеството на въгрехидратите през 5 дни се увеличава с по 5 грама. По този начин съдържанието им в храната ще може да се увеличава, докато се стигне критичния праг на въглехидрати. Под това понятие се разбира онова количество въглехидрати в храната, което организмът може да понесе във вече променената биохимична ситуация и което за всеки организъм е индивидуално. Най-простият начин да се разбере тази допустима граница е редовното измерване на килограмите. Задържането на теглото говори за това, че е достигнато допустимото количество въглехидрати на ден.



Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.

Translate / Перевод

Още теми в помощ на българите у нас и по света:

Сподели това!

Посетители

Последователи - Абонати:

Всички налични теми - по години: