неделя, 19 октомври 2014 г.

Калланетика - форма на фитнес за отслабване и поддържане.

Какво е каланетика?

Каланетика (от англ. ез. - callanetics) е поредната форма на фитнес или ако щете на гимнастически упражнения, създадена възоснова на различни източни гимнастики в съчетание с различни техники на дишане - любима форма на гимнастика за американките, покоряваща все повече и Европа.

Занятия по каланетика.

Занятията по тази система позволяват в кратки срокове да се постигнат значителни резултати. Този комплекс от упражнения, наименован на своята основателка Калан Пинкни, е система от статични занятия, насочени към разтягане и съкращаване на мускулите на всички части на тялото:
  • ръце,
  • рамене,
  • гръб,
  • крака,
  • бедра и
  • коремна преса.
Така се постига
  • изправяне на осанката,
  • стягате на корема,
  • повдигане на гърдите,
  • подобряване формата на ханша.

Възстановяване чрез каланетика.

Резултати, граничещи с чудо, се постигат още след първите няколко занимания чрез предизвикване на активност в дълбоко разположените мускулни групи. Всяко упражнение е разработено по такъв начин, че едновременно работят всички групи мускули. Натоварването се равнява на 7 часа шейпинг или 24 часа аеробика. Чрез каланетиката се постига възстановяване
  • обмена на веществата в организма,
  • намаляване на теглото и свиване обема на тялото (отслабване),
  • корекция на проблемните зони,
  • подобряване на осанката,
  • по-добро владеене на тялото,
  • стягане и укрепване на мускулите,
  • придобиване на «балетна» форма.

Калан Пинкней и Йорна Сара

Голяма ентусиастка на този вид упражнения става херцогина Йорна Сара, съпруга на по-младия син на британската кралица, по-известна с името Ферджи. След раждането на своето бебе, тя изведнъж открива, че е станала 90 кг. Това я принуждава да търси решение на проблема си и така кани в Бъкимгамския дворец авторката на тази популярна в щатите физическа система, американката Калан Пинкней.

Самата тя е жива реклама за своите упражнения, защото е над 50 годишна, а фигурата й е на съвсем младо момиче. Още от дете тя е имала проблеми с бедрата и вродени недостатъци, като търси варианти да се избави от тях чрез танци, скокове във вода и др. занимания, станали основа на собствената й методика за подобряване на фигурата.

Статично натоварване на мускулите.

Нейна особеност е голямото статично натоварване на мускулите, което се постига със заемане на съответната поза и задържането й за 60 - 100 секунди. Необходимо е трениращия винаги да чувства своето тяло, което прави упражненията още по-ефективни.

Стройно, стегнато тяло за красива фигура.

Резултатът е не уедряване на мускулите, а стройно и стегнато тяло и красива фигура - мечтата на всяка жена. Но повечето жени не обичат да се занимават с гимнастика. Затова само в началото на тренировките се правят по две едночасови занимания в седмица, когато се цели сваляне на излишните килограми.

След като това стане и самочувствието се подобри, един час седмично е достатъчен за поддържане на постигнатите резултати.  А когато фигурата Ви се доближи до желания идеал, може още да намалите заниманията с каланетика - до 15 минути, но ежедневно. След 10 часа фитнес упражнения, ще станете с 10 години по-млади, твърди Калан.

----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.

9 коментара:

  1. Калланетика (от английски език Callanetics) — е комплекс от гимнастически упражнения, разработени от американката Калан Пинкней (en: Callan Pinckney), като тя им е дала своето име. Това е система от комплексни статични упражнения, насочени към разтягане и свиване на мускулите.

    ОтговорИзтриване
  2. Калан Пинкней е разработвала каланетиката в началото на 60-те години, когато се върнала в Ню Йорк след 11 годишно пътешествие по света. В резултат на увеличеното натоварване и лошото хранене, тя получила заболявания на коленете и гърба. Лекарите й препоръчали операция. Тогава Калан започнала да измисля такива упражнения, които да не провокират спазми и болки в гърба. Съвсем скоро тя била поразена от това колко здраво и силно станало тялото й. Болките в гърба изчезнали напълно.

    ОтговорИзтриване
  3. Каланетиката е комплекс от определен брой статични упражнения, в основата на които лежаг йогийските асани. По време на изпълнението им се задействат всички мускули едновременно, а при редовни занимания се получава ускорение на обмена на веществата в организма. Поради това занятията с каланетика са ефективен и бърз начин да се коригира фигурата и да се постигне ефекта на отслабване. Ключовата дума тук е "редовни".

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Преди да започнете занимания с каланетика, трябва да сте наясно, че това е форма на фитнес, която е подходяща за хора в опит във физическите упражнения. Т.е. не бива да се нахвърляте прекалено усърдно от началото, защото най-малкото ще си докарате остра мускулна треска, а не е изключено да разтегнете нещо или даже да скъсате. Бъдете много внимателни и действайте съвсем постепенно. Няма за къде да бързате. Каланетиката е занимание за цял живот и се овладява постепенно.

      Изтриване
  4. Като преимущество на комплекса с упражнения по каланетика, може да се посочи ползата в борбата с остеохондрозата, болките в шийната област и поясната част на гръбначния стълб. Естествено, трябва да се спазват правилата за постепенност и редовност.

    ОтговорИзтриване
  5. С каланетика човек може да се занимава както във фитнес клуб, така и в къщи, за което не е нужно нищо специално, освен малко място. Опасността от травми е сведена до минимум, доколкото няма резки движения. Според основателката, в началото е нужно да се занимавате по три пъти седмично по за 1 час. След това, когато ефекта стане видим (което би трябвало да се случи след 1 - 2 седмици редовни занимания), количеството на тренировките може да се намали до 2 в седмицата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Само след като постигнете забележим резултат в заниманията с каланетика, може да ги съкратите до един час седмично, но това да не е една тренировка, а поне 3 - 4. Така на всяко занятие ще се пада по 15 - 20 минути и това ще бъде оптимално за поддържане на добра физическа форма.

      Изтриване
  6. Противопоказания при занимания с каланетика.
    Макар заниманията с каланетика да изглеждат прости и лесни, прекомерното увлечение по тази система, особено в началото, при недостатъчна тренираност, може да доведе до сериозни последици за здравето от различни видове травми.

    ОтговорИзтриване
  7. Трябва да помните, че този комплекс от упражнения е предназначен преди всичко за хора, които са привикнали към редовно физическо натоварване. Обикновено, съвременния човек не е в тази категория. Който преди не се е увличал по фитнес и спортни занимания, трябва разумно и постепенно да дозира натоварването си. Това е по-важното от това, дали ще постигнете отслабване и кога.

    ОтговорИзтриване

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.

Translate / Перевод

Още теми в помощ на българите у нас и по света:

Сподели това!

Посетители

Последователи - Абонати:

Всички налични теми - по години: