сряда, 4 май 2022 г.

Грешки при диетите

Една от основните диетични грешки е произволното започване на диета, която е прекалено екстремна, поради което първоначално води до стрес на организма. Неговата реакция, освен видимото намаляване на теглото, е забавяне на метаболизма поради факта, че организма не поема нужните му калории.

Забавянето на метаболитните процеси има за цел да позволи на организма да се адаптира към новата среда - с липсващи хранителни вещества. Адаптацията включва и един неприятен ефект - възвръщане на предишното тегло и наддаване над него след приключване на диетата.

Това става защото, след стресови една - две седмици, (когато организма си “мисли”, че е попаднал на място, в кoето храна практически няма) вие започвате да поемате нормалната си доза храна, но вече със самочувствието на току що отслабнали.

Организма “тълкува” това поемане на храна по различен начин - смята, че вие сте намерили храна и за известно време ще има нормален прием. Затова започва да складира мазнини по различни части на тялото ви, вместо да я оползотворява по нормалния начин.

Другата причина, поради която затлъстяването е нормално последствие от диетата е забавянето на метаболизма - неговата защитна реакция на вашата екстремна диета. Следователно, най-голямата грешка при всякакъв вид диети е стремежа да се постигнат моментални резултати (отслабване). Това в 100% от случаите води до обратния ефект - бързо възстановяване на теглото и даже - до напълняване.

Елиминирането на голяма част от дневния порцион е доста опасна практика. Особено ако е съчетано с физически упражнения и фитнес. При този процес със сигурност ще намалите теглото си, но може да загубите и мускулна маса. Затова пълното изключване на определи храни от рациона е сериозна грешка.

Ако спрете напълно приема на сладко или въглехидрати, това може да ви направи доста раздразнителни и да ви е трудно да мислите. Ефекта е налице поради това, че мозъка ви се храни само с глюкоза, а тя може да се набави само от въглехидрати.

Причината за загубата на мускулна маса е, че ако ограничите напълно приема на глюкоза, мозъка ви ще се адаптира така, че да продължи да функционира на кетони, но не изцяло. Поне 15% от приема му ще се наложи да е от глюкоза, а тя ще се вземе от мускулите ви.

Затова винаги и внимателно обмисляйте и много обстойно проучвайте достойнствата и недостатъците на всяка една диета, коята Ви се струва, че искате да започнете, за да не се изненадате от нейните резултати в последствие. Грешките при диети са много често и даже повсеместно явление.
-----------------------------------------------

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.

Translate / Перевод

Още теми в помощ на българите у нас и по света:

Сподели това!

Посетители

Последователи - Абонати: